piątek, 15 grudnia 2017

Rozmowa ze sztuczną inteligencją [2017-12-20]



Chciałem dziś przekierować paczkę kurierską na inny adres. Na początku skorzystałem z linka na stronie przewoźnika. Okazało się, że niestety nie da się bo prawdopodobnie nadawca nie przekazał mojego e-maila i numeru telefonu. Zadzwoniłem zatem na infolinię.

- Po sygnale podaj numer przesyłki. Beeep - słyszę w słuchawce.
- 1 7 5 8 8 5... - wystukuję jedenastocyfrowy numer przesyłki na klawiaturze telefonu, ale w jego połowie odzywa się automat:
- Nie udało się rozpoznać numeru, po sygnale spróbuj jeszcze raz.
- Nie powiedział tonowo, tylko żeby podać, może trzeba mówić? - myślę szybko
- Beeep - znów odzywa się automat.
- Jeden siedem pięć osiem osiem pięć... - dyktuję cały numer przesyłki
- Rozpoznany numer to jeden siedem pięć osiem osiem pięć... - automat prawidłowo powtarza wszystkie cyfry - Czy numer został prawidłowo rozpoznany?
- Tak! - szybko odpowiadam na pytanie automatu.
- Czy numer został prawidłowo rozpoznany? - ponownie słyszę pytanie, i znów odpowiadam:
- Tak!
- Nie udało się rozpoznać numeru. Zzzz - nastąpiło rozłączenie.

PS. Swoją drogą to ta paczka to nie jest taka zwykła paczka - posiada zdolność bilokacji!



PPS. Już wiem jak należy odpowiadać żeby automat zrozumiał - "Dobrze", "Źle". Śmieszne jest, że pierwszą cześć menu IVR przechodzi się tonowo, drugą głosowo, a trzecią tak lub tak: "Proszę powiedzieć X lub wybrać tonowo X". Natomiast bardzo denerwujące jest, że jak się znajdzie opcję porozmawiania z konsultantem to najpierw leci tekst typu "przepraszamy za oczekiwanie, wszyscy konsultanci są zajęci", a potem następuje rozłączenie i ewentualnie można spróbować jeszcze raz zadzwonić.

Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza