![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGeFbym_eubdtlJq2Zo-Ud3mk2NgiyxetJ2EhAprfeDiHadNOUt3ij5DNrCneevz6NGTnCOF-Ww3udH26EweDNpMIoD6e0sJZZN6GXF0E_zS6rnXBQbWDbEq_072b4Es929oDaPAxWkZo/s320/SimplySign.png)
Z SimplySign można korzystać bez użycia komputera, tylko na smartfonie. Jeśli jednak dokumenty tworzy się na komputerze to i na nim można je podpisywać.
Na początek trzeba zainstalować pakiet SimplySign Desktop z proCertum SmartSign.
Następnie należy:
- uruchomić SimplySign Desktop
- kliknąć prawym klawiszem na ikonkę, która pojawi się koło zegarka
- wybrać Połącz z SimplySign
- wpisać swój identyfikator oraz token z aplikacji na telefonie
Ikonka zmieni kolor z szarego na niebieski co oznacza, że mamy już aktywną wirtualną kartę z podpisem w komputerze i możemy podpisywać dokumenty.
Do podpisywania dokumentów można użyć aplikacji proCertum SmartSign. Nim jednak podpiszemy pierwszy dokument warto lekko zmienić konfigurację programu. Klikamy w Ustawienia i przechodzimy do zakładki Podpis, gdzie:
- Typ podpisu zmieniamy na Podpis Wewnętrzny
- Wybieramy Domyślny certyfikat
- W Dodatkowych opcjach podpisu
- zaznaczamy Twórz podpis specjalny PDF (PAdES), gdy podpisywany jest plik PDF
- zmieniamy Wariant podpisu na Dołącz znacznik czasu, certyfikaty i listy CRL (XL) - dzięki temu podpisany przez nas dokument będzie się prawidłowo walidował nawet po wygaśnięciu podpisu.
W zakładce Weryfikacja warto (jeszcze nie wiem czemu) również zmienić Wariant weryfikacji na XL.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz