niedziela, 4 kwietnia 2021

Uruchomienie Certum SimplySign na nowym komputerze

Z SimplySign można korzystać bez użycia komputera, tylko na smartfonie. Jeśli jednak dokumenty tworzy się na komputerze to i na nim można je podpisywać.

Na początek trzeba zainstalować pakiet SimplySign Desktop z proCertum SmartSign.

Następnie należy:

  1. uruchomić SimplySign Desktop
  2. kliknąć prawym klawiszem na ikonkę, która pojawi się koło zegarka
  3. wybrać Połącz z SimplySign
  4. wpisać swój identyfikator oraz token z aplikacji na telefonie

Ikonka zmieni kolor z szarego na niebieski co oznacza, że mamy już aktywną wirtualną kartę z podpisem w komputerze i możemy podpisywać dokumenty.

Do podpisywania dokumentów można użyć aplikacji proCertum SmartSign. Nim jednak podpiszemy pierwszy dokument warto lekko zmienić konfigurację programu. Klikamy w Ustawienia i przechodzimy do zakładki Podpis, gdzie:

  1. Typ podpisu zmieniamy na Podpis Wewnętrzny
  2. Wybieramy Domyślny certyfikat
  3. W Dodatkowych opcjach podpisu
    1. zaznaczamy Twórz podpis specjalny PDF (PAdES), gdy podpisywany jest plik PDF
    2. zmieniamy Wariant podpisu na Dołącz znacznik czasu, certyfikaty i listy CRL (XL) - dzięki temu podpisany przez nas dokument będzie się prawidłowo walidował nawet po wygaśnięciu podpisu.

W zakładce Weryfikacja warto (jeszcze nie wiem czemu) również zmienić Wariant weryfikacji na XL.

Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza